As a columnist for Tijdschrift voor Orthopedagogiek:
mei 2011: Zen en de zin van zindelijkheidstraining
juni 2011: Geboren leiders
juli/augustus 2011: Onderdrugte ideeën
september 2011: Mobiele therapie
oktober 2011: Twee talen, een gedachte
mei 2011: Zen en de zin van zindelijkheidstraining
juni 2011: Geboren leiders
juli/augustus 2011: Onderdrugte ideeën
september 2011: Mobiele therapie
oktober 2011: Twee talen, een gedachte
november 2011: A psychologist walks into a bar
december 2011: Hecht, hechter, gehechtst
januari 2012: Volgens het boekje
februari 2012: Onderwijsheid
maart 2012: Dierdenkers
april 2012: Argumentatieleer volgens de methode Cruijff
mei 2012: Klassiekers in de kijker: het Robbers cave experiment
juni 2012: De pedagogiekmeisjesmens
juli/augustus 2012: Projectiereflectie
september 2012: Traumatische cursus
oktober 2012: Peuterpsychopaatjes
november 2012: Pedagogiek met dieren
december 2012 : Jaaroverzicht 2012
2012
december 2011: Hecht, hechter, gehechtst
januari 2012: Volgens het boekje
februari 2012: Onderwijsheid
maart 2012: Dierdenkers
april 2012: Argumentatieleer volgens de methode Cruijff
mei 2012: Klassiekers in de kijker: het Robbers cave experiment
juni 2012: De pedagogiekmeisjesmens
juli/augustus 2012: Projectiereflectie
september 2012: Traumatische cursus
oktober 2012: Peuterpsychopaatjes
november 2012: Pedagogiek met dieren
december 2012 : Jaaroverzicht 2012
2012
- Ketelaars, M.P, Jansonius, K., Cuperus, J.M., Verhoeven, L. (2012). Narrative Competence and Underlying Mechanisms in Children with PLI. Applied Psycholinguistics.
2011
- Buijsen, M. van, Hendriks, A., Ketelaars, M., & Verhoeven, L. (2011). Assessment of Theory of Mind in Children with Communication Disorders: Role of Presentation Mode. Research in Developmental Disabilities, 32, 1038-1045.
- Ketelaars, M.P., Cuperus, J., Jansonius, K., & Verhoeven, L. (2011). Als communiceren niet vanzelfsprekend is. Een blik op pragmatische taalproblemen. Tijdschrift voor Orthopedagogiek.
2010
- Ketelaars, M. (2010). Pragmatische taalproblemen: Omgaan met een gesprekgebrek. De wereld van Het Jonge Kind, 2.
- Ketelaars, M.P, Cuperus, J.M., Jansonius, K., Van Weerdenburg, M., & Verhoeven, L. (2010). Dynamics of the theory of mind construct: A developmental perspective. European Journal of Developmental Psychology, 7, 85-103.
- Ketelaars, M.P, Hermans, S.I., Cuperus, J.M., Jansonius, K., & Verhoeven, L. (2010). Semantic Abilities in Children with PLI: The Case of Picture Naming Skills.Journal of Speech, Language and Hearing Research.
2009
- Ketelaars, M.P., Cuperus, J.M., Jansonius, K., & Verhoeven, L. (2009). PLI and associated behavioural problems. International Journal of Language and Communication Disorders (2009), DOI: 10.1080/13682820902863090
- Ketelaars, M.P., Cuperus, J.M., Van Daal, J., Jansonius, K., & Verhoeven, L. (2009). Screening for Pragmatic Language Impairment: The potential of the Children’s Communication Checklist. Research in Developmental Disabilities, 30, 952-960.2008
- Aalsvoort, G.M. van der, Karemaker, A.M., Ketelaars, M.P. (2008). Emergence of social play and numeracy: A related development with young at-risk students? In Srinivasan, N., Gupta, A.K., & Pandey, J. (Eds.) Advances in Cognitive Science: Volume 1 (pp.355-368). Sage Publications.
2005
- Aalsvoort, G.M. van der, Ketelaars, M.P., & Karemaker, A.M. (2005). Social play by young at-risk students: A microgenetic approach to study emergent collaboration and numeracy. Journal of Education, 35, 159-180.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The results of the study were also published in the following magazines:
- For the full text of my thesis "The Nature of Pragmatic Language Impairment": PDF
The results of the study were also published in the following magazines: